2013. március 4., hétfő

083) Hobbiton tesommal

Nem is ertem miert nem jutott eszembe hamarabb csak anyuek indulasa elott vagy ket nappal, hogy par oranyi buszozasra van Aucklandtol a Hobbit egyik forgatasi helyszine, Hobbiton. 
Persze tudtam hogy ez egy viszonylag draga halivudi attrakcio lesz, de azt is tudtam hogy akkor sem fogom kihagyni.  Hamar kiderult hogy anyuekat (erthetoen) nem villanyozza fel tulsagosan egy egynapos kirandulas Hobbitonba, de Tomi es en nagyon fellelkesultunk az otlettol. Annal is inkabb mert meg sosem csinaltunk ilyen teso-programot kettesben es ugy gondoltam jo kis emlek lesz, amit biztosan o sem felejt el.
Mivel sajnos tul keson jutott eszembe, mar nem volt idom onalloan megszervezni semmit, sem utananezni (mint altalaban) hogy milyen egyeb latnivalok esnek utba stb stb...egyszeruen csak felhivtam egy szimpatikus utazasi irodat, es nagyvonaluan befizettem magunkat a szervezett utra. Igy persze kb otszor annyiba kerult, mintha kocsiberlest intezek, szendvicset csomagolok, de erre sajnos most nem volt ido.
Masnap reggel fel hatkor mar talpon voltunk, hogy elerjuk a kis 10 fos csoportot es a minibusz indulast. 
A Bush&Beach irodaval mentunk, tulajdonkeppen veluk nagyon meg voltam elegedve, rengeteg informaciot es erdekesseget mondott az idegenvezeto az ut soran, raadasul nem a tipikus turista alapinformaciokat, hanem olyan hetkoznapi tapasztalatokat/benyomasokat Uj Zealandrol amik mind-mind ujak voltak szamomra is, ugyhogy nagyon elveztem. 
Sajnos Hobbitont egy kulon tarsasag uzemelteti, igy aztan par kilometerrel a "cel" elott a Bush&Beach "lepasszolt" minket a kovetkezo csapatnak. Innen romlott a szinvonal. Atszalltunk egy utott kopott kisbuszra,  egy jol megtermett izzadt maori idegenvezeto ordibalta a tovabbi informaciokat es utasitasokat, majd atadott minket egy harmadik idegenvezeto neninek, egy idegbeteg noszemelynek aki borzaszto gyorsan atterelt minket a latnivalokon, szinte rohanni kellett a kis osvenyeken, olyan tempot diktalt.
 Hobbiton csuda jo hely egyebkent van negyvenvalahany kis hobbit-lak, mind kulonbozo szinu, alaku, nagysagu. Persze nem lehet bemenni ezekbe, mert csak a kulsejuk van megcsinalva, lakoter belul gyakorlatilag nem letezik,. Na jo nehanynak nyithato az ajtaja es be tudsz lepni kb ket lepest, epp csak azert, hogy amikor filmeztek a jeleneteket, akkor a szineszek belulrol magukra tudjak zarni az ajtot.
Peter Jackson persze eleg fanatikus es maximalista volt. Kepes volt peldaul egy (altala csodalatosnak velt) tolgyfat az egyik helyen darabokra vagatni, minden agat kulon megszamozni, csak azert hogy kesobb egy masik helyen ugyanazt a fat osszeszerelhesse. Aztan nem tetszett neki a fa leveleinek a szine, ugyhogy egyenkent lefesetettette egy masfajta zold arnyalara..... 
A Green Dragon sorozo volt a legerdekesebb. Itt szivesen elidoztem volna meg vagy egy orat, tuzetesen megnezve minden helyiseget es a diszletet, de az ideges neni alig varta meg hogy megigyunk egy korso sort, maris tessekelt minket visszafele a buszba. En nem szeretem a szuvenir boltokat es isten bizony nem szoktam 5 percnel tobbet tolteni egyben sem, de itt most konkretan 1 percem (mielott a busz visszaindult) volt hogy gyorsan beszaladjak, villamgyotrsan atscanneljem a kinalatot, es masodpercek alatt vegyek valami emleket Tominak amit haza tud vinni hogy emlekezzen az utra. pff szerencsere sikerult. :) mivel nem volt idom rendesen korulnezni, hat egy ize....Hobbitos termosszal lettunk gazdagabbak. :)
































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése