2013. március 9., szombat

085) Egy esos hetvege Sydneyben

Tortent ugyanis, hogy hamarosan lejar az utlevelem. Ezzel nem is lenne baj, ha meg lehetne Uj Zelandon ezt egyszeruen ujitani, de az itteni kinevezett es tiszteletbeli konzuloknak nincsen meg hozza a megfelelo gepezetuk, hogy biometrikus, fenykepes, radasul ujlenyomatos Magyar utlevel kerelmet vegyenek fel. Az egyeduli ember szeles e videken az ausztraliai magyar nagykovet, aki Canberraban tolti mindennapjait. Evente par alkalommal atruccan ide az alvegekre is, hogy szamba vegye a hungaro-kiwik nyugjeit-bajait.
Ez decemberben meg is tortent, de annak ellenere, hogy novemberben direkt kerdeztuk az irodajat a kovetkezo idopontrol, sajnos elkerultuk egymast. Sikerult azonban egy koztes megoldat talalni Canberra es Auckland kozott: Sydney. Ez persze hozza megiscsak kozelebb volt, de legalabb a repulogepek gyakrabban jarnak oda, es kulon bonuszkent az egyetlen kituzott napon is ment jarat.
Szedtem hat a satorfamat, es pentek hajnalban atrepultem a kontinensre, sajnos ezuttal egyedul, Edi a napsutotte Aucklandban toltotte a hetveget.
A fogadoora Sydey egyik kulvarosaban a delvideki magyar klubban lett megtartva, ami azert volt remek ismeretterjeszto helyszin, mert a 2 ora vonat, 40 perc busz, es 20 perc gyaloglas utan az esoben az ember megerti mekkora varosrol is beszelunk, es hogy nagy resze leginkabb Kobanyahoz hasonlit, valamint hogy a bokaig ero fuben (nem volt jarda) a cipo hamar beazik. Az utam hivatalos reszet hamar letudva es egy jo eros kave utan - amit egy hajvedot viselo idosebb magyar neni adott ki a kantin atado pultjan - az osszes nyugom elszallt, es visszmentem a varosba korulnezni.
Mint kiderul Sydneyben a hetvegen a Mardi Gras fesztival lett megrendezve. Mig mashol a vilagban ez a farsang szinonimaja, Sydneyben ez egy olyan rendezvennye alakult at, ahol a szabad szerelem jegyeben a ferfiak es nok gatlasaikat levetve mutatjak ki erzelmeiket - hason nemu tarsaik irant. Ebbol adodoan a varos tele volt emberrel, amde annal kevesebb szallas lehetoseg maradt szamomra. Rettento szerencsem volt, hogy volt meg egy utolso hely a YHA Sydney Harbourban (ami a leheto legjobb szallas a varosban), es masnap a vilaghiru Bondi beachen a Surfside backpackerben (ezt inkabb keruljetek el).
A setamat a tortenelmi the Rocks nagyedben kezdtem, ami a varos sziveben, a hid labanal, a kikoto es operahaz szomszedsagaban fekszik. Jo peldaja annak, hogy hogyan lehet egy lepukkant, elhanyagolt, rossz hiru varosreszbol, butikokkal, kavehazakkal es oreg lakohazakkal tarkitott, sikkes negyedet varazsolni.
Innen tettem egy kort komppal a hid alatt, a hires Luna Park vidamparkot erintve a Darling Harbourba. Az obol hihetetlen forgalmas, es erdekes volt latni, hogy a vizi tomegkozlekedes mennyire szerves resze a varosi forgalomnak. Darling Harbourban beugrottam megnezni Madam Tusseaud elethu viaszfigurait, majd a China town esti piacan keresztul visszasetaltam a szallasra.
Masnap ugy dontottem tuzetesen megnezem az operahazat. Az epulet minden tekintetben az ember diadala az anyag es ter felett. Az operahazat 1957-73 ig epitettek Jorn Utzon dan epitesz tervei alapjan, akit a jacht kikoto vitorlai ihlettek meg. A raszant 7 millio dollart nemileg tulleptek a munkalatok, es 100 millio korul allt meg a vegosszeg. Ebbol erthetoleg volt nemi botrany, de a hianyt lotto bevetelekbol finansziroztak. Eltokelt nep ez az ausztral, nem mondom.
Innen atsetaltam a botanikus kertbe, ahol az erdekes madarak es novenyek tarsasagaban megismeteltem az elozo napi borig azast.
Bondi beach a varos megismertebb strandja. Ide jarnak ki munka utan az emberek, fokent szorfozni a hullamokon, es lesni hatha belefutnak egy filmsztarba. Nekem ezuttal egyikhez sem volt szerencsem, viszont volt 40 csomos szel, es dramaian viharos tenger.
Vasarnapra szerencsere jobbra fordult az ido, ezert vegigsetaltam a parton a reggeli futok kozott a 4km rel delre levo Coogee stranda, ahol termeszetesen megmartoztam vegre a Tasman tenger nyugati vizeben.
















































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése