2014. március 3., hétfő

090) MEGFORDULTAM MELBOURNBEN

Tortent ugyanis, hogy az egyik kollegamnak a Tasman tenger tuloldalan betelt a hocipoje, es ugy dontott, hogy masnaptol o nem megy be dolgozni. Mivel neki volt egyedul az ausztral leanyvallalatnal szamitastechnikai erdeklodese, munkakori leirasanak szerves reszeve valt egy polcrol levett, rosszul konfiguralt, osdi, olcso, de annal fontosabb programcsomag felhasznalobaratabba tevese. Sajnos a ceget jellemzi, hogy semmi kedvuk nem volt az egyeduli helyi szaki helyett ujat felvenni, inkabb az olcsobb megoldast valasztottak, es befizettek egy 2 napos treningre parunkat, hogy majd jol atvegyuk a dolgokat. 

A kotelezoeket letudva, amire most inkabb nem terek ki, megnyujtottam ottletemet a hetvegere, mert mar reg korul akartam nezni a kornyeken. Sikerult egy csalad latogatast is osszehozni egy regi cimbivel - Stephennel - akivel meg annak idejen egy kollegiumban laktunk iskolatarskent a kodos Albion Hull nevu iparvarosaban. Az este remekul sikerult, a harom gyerkoc aranyos volt, sajnos azonban a hetvegere mar programjuk volt, igy Sztivi pajti nem csatlakozott tovabbi barangolasomhoz. 

Melbourne szinten nem kis telepules, Victoria allam kozponti varosa, az orszagban Sydney utan a masodik legnepesebb, 4 millioan lakjak. 2011 ota a vilag legelhetobb varosakent vezeti a listat. Ausztralia kulturalis kozpontjakent van jegyezve, a kontinens del-keleti csucskeben fekszik, es atszeli a Yarra folyo. A varost 1835 Augusztus 30 an alapitottak, de igazan az 1850 es evek aranylazaban porgott fel az elet, es valt az akkori vilag egyik leggazdagab varosava. 
Hogy mirol masrol hires ez a multikulturalis varos? Peldaul hogy egy bevasarlo csarnokot epitettek egy tortenelmi epulet kore, ami csak megerositi a velemenyemet az Ausztralok elszantsagarol, es makacssagarol. Azon keves varosok egyike Ausztraliaban, ahol van villamos. (Ez persze egy europainak nem nagy szam - villamosok kozott nottem fel Szegeden!). Aztan persze itt van az AFL foci dontoje minden evben (Austalian Football League) - ami pont akkor volt ott, amikor en is. Ebbol persze nagy rogbi/foci rajongokent en csak annyit vettem tudomasul, hogy tele volt az utca nagyon masnapos lila ruhaba oltozott, szomorkodo vendeg szurkolokkal (Nyugat OZ) es sargaba oltozott vidamabb helyi emberekkel. Aztan itt van ugye az Australian Open - tenisz bajnoksag, es a Melbourne Cup - loverseny. Itt kerul megrendezesre a Moomba fesztival evente - ami egy karneval a varost atszelo Yarra folyo aktiv bevonasaval. 

Nos en ezekbol semmit nem lattam, amde megszalltam a hires (anno hirhedt) St. Kilda negyedben, es egy remek kis tengerparti kocsmaban (hanglemezboltban) vegighallgattam egy ket sor mellett egy jazz duo elo koncertjet. A hetvege tovabbi reszet pedig a Great Ocean Road bejarasanak szenteltem, amelynek a csucspontja a 12 Apostol vilaghires meszkokepzodmenye volt. Ime a kepek:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése